Primarul Chişinăului Dorin Chirtoacă pledează pentru îmbunătăţirea relaţiei dintre administraţia publică locală şi mediul de afaceri

http://new.chisinau.md/ro/primarul-chisinaului-dorin-chirtoaca-pledeaza-pentru-imbunatatirea-relatiei-dint-20292_237282.html

Primarul general al capitalei, Dorin Chirtoacă, s-a întâlnit astăzi cu mai mulţi agenţi economici care activează în municipiul Chişinău...

          Primarul general al capitalei, Dorin Chirtoacă, s-a întâlnit astăzi cu mai mulţi agenţi economici care activează în municipiul Chişinău. Potrivit edilului-şef al urbei, scopul întrunirii a fost de a iniţia o nouă relaţie dintre reprezentanţii mediului de afaceri şi administraţia publică locală, care să fie bazată pe colaborare şi respectarea reciprocă a intereselor proprii.

          După cum avea să menţioneze Dorin Chirtoacă, administraţia municipală doreşte să aplice doar prevederile legii şi, reieşind din aceasta, să creeze condiţii favorabile pentru activitatea antreprenorilor. Totodată, primarul general a afirmat că conducerea Primăriei Chişinăului va servi doar cetăţeanul şi interesul acestuia. Şeful administraţiei municipale a subliniat că prioritatea ce stă la baza activităţii sale este şi va rămâne asigurarea transparenţei în toate domeniile, inclusiv în gestionarea proprietăţilor, a resurselor financiare şi a celor funciare, dar şi în relaţia cu agenţii economici.

          În alt context, primarul Dorin Chirtoacă a spus că actualmente autorităţile locale elaborează un nou regulament pentru ca termenul de valabilitate a autorizaţiilor de funcţionare să fie majorat până la 3 sau 5 ani. De asemenea, edilul Chişinăului i-a îndemnat pe toţi agenţii economici ca toate sugestiile sau reclamaţiile privind activitatea unor funcţionari să fie expediate pe adresa electronică a Primăriei municipiului sau transmise la telefoanele de contact ale instituţiei, dând asigurări că fiecare caz va fi examinat.

          Potrivit lui Vladimir Nircă, directorul Direcţiei generale alimentaţie, comerţ şi prestări servicii, dacă în anul 1999 pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare antreprenorii aveau nevoie de 6 coordonări ale diferitor subdiviziuni, acum numărul acestora a fost redus până la 2, doar pretura de sector şi Direcţia generală arhitectură, urbanism şi relaţii funciare.

          La rândul lor, reprezentanţii mediului de afaceri au apreciat relaţia actuală pe care o au cu autorităţile publice locale, exprimându-şi speranţa că aceasta va deveni una şi mai eficientă. În opinia acestora, modalitatea actuală de obţinere a autorizaţiei de funcţionare nu este una anevoioasă, atât doar că anumiţi funcţionari tergiversează examinarea actelor. De asemenea, unii agenţi economici au solicitat ca autorităţile locale să examineze posibilitatea alocării în arendă a unor terenuri pentru ca aceştia să-şi poată extinde activitatea.

 

            Direcţia Relaţii Publice a                                   12.07.2007

            Primăriei mun. Chişinău

12.07.2007

© 2024. Pagina oficială a Municipiului Chișinău. Toate drepturile rezervate. Dezvoltat de Brand.md