Conducerea Primăriei Chișinău, împreună cu reprezentanți ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova, au plantat arbori pe aliniamentul stradal din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt
Primăria Chişinău informează că în prezent (la data de 26.09.2019), în capitală sunt înregistrate 31 576 de unități comerciale și prestări servicii, iar suma planificată a încasărilor la bugetul municipal pentru anul în curs, din taxa locală pentru respectivul gen de activitate, este de 122 milioane de lei. Conform informației prezentate de către Direcția generală finanțe, suma încasărilor în buget la 26.09.2019 constituie 90,6 milioane lei, ceea ce reprezintă circa 74,26 % din suma anuală planificată.
Potrivit datelor Direcției generale comerț, alimentație publică și prestări servicii, dinamica rețelei unităților de comerț și prestări servicii în perioada 2014 - 2019 reprezintă o evoluție pozitivă, numărul acestora majorându-se de la 24725 unități în anul 2014 la 31576 în anul 2019 (26 septembrie). Acest fapt se datorează atât extinderii rețelei de unități comerciale, cât și a celei de alimentație publică și prestări servicii.
Totodată, în perioada menționată, a fost înregistrată o descreștere nesemnificativă a numărului de piețe din municipiul Chișinău, de la 42 în anul 2014, la 38 de piețe în anul 2019. Situația a fost cauzată de încetarea activității unor piețe private, deschiderea de noi centre comerciale, super și hipermarketuri, care oferă cumpărătorilor un sortiment larg de produse alimentare/nealimentare, cât și servicii aferente procesului comercial (transport la domiciliul, ambalarea produselor, curățare chimică, servicii bancare etc.).
De asemenea, în perioada 2018 - 26.09.2019, s-a micșorat cu 886 de unități numărul de unități comerciale amplasate pe teritoriul municipiului. Fenomenul este datorat, în mare parte, reducerii numărului de gherete și unități de comerț ambulant/mobile stradale.
E de menționat că dezvoltatorii din domeniul comerțului și prestării serviciilor au posibilitatea de a alege modul de depunere a notificării privind inițierea/încetarea activității: online - prin intermediul portalului guvernamental unic al serviciilor publice https://servicii.gov.md sau a ghișeului unic pentru gestionarea actelor permisive (SIA GEAP, https://actpermisiv.gov.md)., precum și off-line (fizic) la ghișeul Direcției generale comerț, alimentație publică şi prestări servicii.
Timpul de procesare a notificărilor depuse prin sistemul informațional electronic și emiterea unei decizii (acceptare/refuz) constituie maxim 3 zile lucrătoare; în același timp, la ghișeul Direcției generale comerț, alimentație publică şi prestări servicii, procesarea notificărilor și emiterea unei decizii (acceptare/refuz) durează în medie 15 minute. În perioada 27.03-26.09.2019 au fost depuse on-line 750 notificări, iar off-line 5900.