Conducerea Primăriei Chișinău, împreună cu reprezentanți ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova, au plantat arbori pe aliniamentul stradal din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt
Primăria municipiului Chișinău informează că pe parcursul lunii iunie, a.c., cetățenii au depus peste 300 de sesizări electronice în adresa autorităților locale, recepționate prin intermediul platformei „EU.CHISINAU.md", iar peste 40 din acestea au fost soluționate de către subdiviziunile și serviciile specializate, în conlucrare cu preturile de sector. Un raport în acest sens a fost prezentat de Adrian Talmaci, secretar interimar al Consiliului municipal Chișinău, în cadrul ședinței operative săptămânale.
Problemele soluționate pe parcursul lunii iunie se referă la: salubrizarea teritoriului, evacuarea deșeurilor vegetale din zonele verzi, demontarea dispozitivelor anti-parking, evacuarea gunoiului etc. Restul sesizărilor enunțate de chișinăuieni în perioada: 01-25 iunie, a.c., se află în proces de examinare de către subdiviziunile municipale.
Potrivit raportorului, 32 de sesizări expediate de cetățeni țin de competența Direcției generale locativ-comunale și amenajare, 91 - de responsabilitatea Direcției generale transport public și căi de comunicație, 26 - sunt adresate Î.M. Regia „ Exdrupo", 19 - de competența Î.M. „Asociația de gospodărire a spațiilor verzi", 13- ÎMREI „LUMTEH" etc.
Adrian Talmaci a chemat responsabilii municipali să acorde o atenție sporită pentru soluționarea problemelor enunțate de cetățeni, având în vedere că anumite chestiuni raportate lunile trecute mai rămân nerezolvate.
La rândul său, Primarul General a calificat drept foarte slab randamentul de soluționare a sesizărilor de pe „EU.CHISINAU.md", totodată solicitând mai multă implicare din partea serviciilor municipale. „Noi am alocat și resurse financiare în vederea soluționării problemelor enunțate de cetățeni, de aceea ar fi bine ca solicitanții să primească răspunsuri concrete și să vadă că se intervine pe teren. Pentru că aceasta este imaginea noastră a tuturor: a Primăriei, a preturilor și a regiilor", a subliniat Ion Ceban.
Amintim că locuitorii capitalei pot sesiza autoritățile locale despre problemele curente din teritoriu, prin intermediul Platformei „EU.CHISINAU.md", care poate fi accesată de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la internet.