La 12 martie a.c., în incinta Primăriei municipiului Chișinău, Direcția generală educație, tineret și sport a Consiliului municipal Chișinău, precum și Consiliul Municipal de Tineret din Moldova, au lansat proiectul pentru tineri „Școala media Update".
La deschidere a fost invitată Lucia Caciuc, consilierul primarului general, care s-a referit la importanța educări unei generații cu viziuni reale despre viață, capabile să informeze societatea corect, echidistant și obiectiv despre realitățile sociale prin intermediul mijloacelor media.
Elena Vorotneac, șef interimar al secției IRC, DGETS, le-a vorbit tinerilor despre condițiile proiectului, propunând participanților ca în baza cunoștințelor și relațiilor obținute în cadrul trainingurilor să devină ei înșiși ambasadori ai presei în instituția lor. Pe această cale vor putea fi promovare personalități și realizări frumoase ce au loc zi de zi în învățământ, iar societății i se va cultiva interesul pentru știrile pozitive.
Petru Grecu, președintele CMTC, a elucidat principalele obiective ale proiectului, salutând interesul tinerilor pentru tot ce e nou și util. În acest context, mai detaliat despre programul activităților și traineri au relatat membrii aceleiași organizații: Laura Guțu, Andreea Pînzari și Garri Cîrcîș.
Le-a făcut o scurtă introducere în tema jurnalismului și le-a vorbit despre propria experiență Aura Revenco, jurnalist la Jurnal TV, care i-a îndemnat pe tineri să fie atenți la toate detaliile atunci când realizează o știre, să ia în considerație cel puțin trei opinii diferite, precum și să-și structureze bine materialul.
Istorii amuzante din cariera de jurnalist a povestit MC Gootsa. Acesta i-a îndemnat pe tineri să cuprindă cu încredere acest domeniu destul de interesant, ce îți poate oferi multiple perspective.
La eveniment au fost invitați: Olesea Paseka, președinte A.O. „Inima Mare", Feridun Tufekci, președinte A.O. „Platforma Socrate" și Luc J.G.von Fracois, ambasador al Casei Regale din România.
La „Școala Media UpDate" au aplicat peste 70 de persoane, dintre care au fost selectate 30. Acesta este proiectul potrivit pentru a-i ajuta pe tineri să-și actualizeze cunoștințele în domeniul comunicării și a relațiilor publice. Astfel, vor fi organizate 11 treninguri, 6 paneluri de discuții, interacțiuni cu specialiști în domenii ca: oratorie, marketing și jurnalism, vizite la instituții mass-media din capitală. Vor fi create posibilități de a elabora propriile materiale publicistice scrise și video.
Proiectul este susținut de A.O. „Inima Mare" , Apa OM, A.O. „Platforma Socrate", Primăria municipiului Chișinău, Teatrul Made, Cartea Ta, Teleradio Moldova 1 ș.a.
Partener media general - Jurnal TV.