Astăzi, 7 decembrie 2007, a expirat termenul de prezentare a dosarelor pentru ocuparea funcţiei publice vacante de secretar al Consiliului municipal Chişinău. Până în acest moment la concurs s-au înscris 9 persoane.
Săptămâna viitoare, va avea loc şedinţa Comisiei pentru organizarea concursului privind ocuparea funcţiei de secretar. Potrivit unei decizii a CMC, din componenţa comisiei fac parte Mihai Ghimpu, preşedintele Consiliului, consilierii Pavel Caba, Eduard Muşuc, Alexandru Tănase, primarul general Dorin Chirtoacă, Daniela Franţujan, specialist principal în cadrul Serviciului resurse umane, care este şi secretarul comisiei şi Radu Chilaru, reprezentant al Ministerului Administraţiei Publice Locale. În cadrul şedinţei, vor fi selectaţi candidaţii care corespund cerinţelor concursului şi numele acestora va fi făcut public. De asemenea, se va stabili data când urmează să aibă loc concursul.
Potrivit Legii privind administraţia publică locală, atribuţiile de bază ale secretarului Consiliului municipal Chişinău sunt:
asigură înştiinţarea convocării Consiliului municipal Chişinău;
participă la şedinţele Consiliului municipal Chişinău;
avizează proiectele de decizii ale Consiliului municipal Chişinău şi contrasemnează deciziile;
asigură buna funcţionare a primăriei;
asigură efectuarea lucrărilor de secretariat;
pregăteşte materialele pe marginea problemelor supuse dezbaterii în Consiliul municipal Chişinău;
comunică şi remite, în termen de 5 zile, dacă legea nu prevede altfel, autorităţilor şi persoanelor interesate actele emise de Consiliul municipal Chişinău sau de primarul general;
primeşte, distribuie şi întreţine corespondenţa;
eliberează extrase sau copii de pe orice act din arhiva Consiliului municipal Chişinău, în afara celor care conţin informaţii secrete, stabilite potrivit legii;
ţine evidenţa gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) şi a asociaţiilor acestora conform registrului aprobat de Guvern;
păstrează şi aplică, după caz, sigiliul;
acordă ajutor consilierilor şi comisiilor Consiliului municipal Chişinău;
administrează sediul primăriei şi bunurile ei;
eliberează certificate de proprietate privată ce confirmă dreptul de proprietate asupra cotelor-părţi valorice din patrimoniul fostelor întreprinderi agricole, în baza anexelor la procesul-verbal al comisiei de privatizare a bunurilor întreprinderilor agricole, conform modelului aprobat de Ministerul Economiei şi Comerţului;
îndeplineşte acte notariale conform Legii cu privire la notariat;
înregistrează contractele de locaţiune sau, după caz, contractele de arendă a bunurilor imobile pe un termen mai mic de 3 ani;
îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau încredinţate de către Consiliul municipal Chişinău, ori de către primarul general.
Conform atribuţiilor de serviciu, Secretarul Consiliului municipal Chişinău patronează activitatea:
Direcţiei administraţie publică locală;
Direcţiei corespondenţă, petiţii şi audienţă;
Direcţiei administrative;
Direcţiei tehnologii şi sisteme informaţionale;
Serviciului municipal de arhivă Chişinău.
Direcţia Relaţii Publice a 07.12.2007
Primăriei mun. Chişinău