Primăria municipiului Chișinău informează că marți au fost organizate dezbateri publice, în regim online, asupra proiectului Regulamentului privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate şi afişaj în municipiul Chișinău.
Viceprimarul de ramură, Victor Chironda, a salutat participanții la dezbateri și i-a chemat să vină cu sugestii de îmbunătățire, ca spre final, municipalitatea să aibă un document reușit, care va ajuta la reglementarea domeniul publicității exterioare de pe teritoriul municipiului Chișinău.
Andrei Vatamaniuc, șef adjunct al Direcției generale arhitectură, urbanism și relații funciare și moderatorul dezbaterilor, a precizat că pentru elaborarea Regulamentului a fost studiată practica mai multor orașe, inclusiv din România și Rusia. Andrei Vatamaniuc a precizat că noul document de politici în domeniul reclamei vine din necesitatea de a reglementa acest sector, reieșind din situația actuală, pentru că vechiul regulament este depășit.
Potrivit moderatorului, Regulamentul are o structură similară unei legi, unde sunt specificate noțiuni de bază cu care se operează în document. Proiectul de regulament delimitează trei zone mari a orașului: ultracentrală, zona publicității restrânse și cea a publicității lărgite.
În context, șefa Direcției generale arhitectură, urbanism și relații funciare a CMC, Svetlana Dogotaru, arhitect-șef al orașului, a specificat că autoritățile municipale conștientizează faptul că intrarea în vigoare a noului Regulament va necesitata o anumită perioadă de timp, deoarece aceasta presupune excluderea obiectivelor de publicitate exterioară care contravin legislației, respectiv, va afecta businessul operatorilor de profil.
La rândul lor, participanții la dezbateri, reprezentanți ai industriei reclamei au solicitat de la autoritățile locale ca prin noul Regulament să existe o atitudine loială față de antreprenori, pentru a fi asigurați că activitatea lor nu va fi afectată excesiv. De asemenea s-a cerut ca documentul să aibă o expertiză juridică temeinică, să se opereze cu reglementări rezonabile și nu cu interdicții. Totodată, în opinia vorbitorilor, în Regulament ar trebui să existe argumentări pentru restricțiile impuse.
Scopul Regulamentului privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate şi afişaj în municipiul Chișinău este de a stabili noi reguli şi cerinţe, atât pentru amplasamentele publicitare, cât şi denumirea pentru firme, stabilirea unor zone de publicitate cu specificarea mijloacelor permise în fiecare zonă, revizuirea amplasamentelor publicitare şi a firmelor, sistematizarea, favorizarea implementării tehnologiilor moderne în domeniul respectiv.