Digitalizarea proceselor privind managementul documentelor în cadrul Primăriei Chișinău și a subdiviziunilor structurale

https://new.chisinau.md/ro/digitalizarea-proceselor-privind-managementul-documentelor-in-cadrul-primariei-c-20292_244144.html

Primăria municipiului Chișinău informează că procesul privind managementul documentelor interne ale instituției va fi digitalizat prin implementarea unui proiect în acest sens. Astfel, în vederea gestionării volumul de acte emise de către instituție, la prima etapă vor fi lansate 3 sisteme informaționale relevante domeniului de activitate: „Managementul documentelor" „Managementul petițiilor" și „Managementul resurselor umane".

Noile softuri vor asigura evidenţa documentelor în format electronic, stocarea şi căutarea acestora, controlul executării precum și  imagini ale actelor pe hârtie, contribuind la o transparență mai mare a proceselor operaționale.  

Pentru implementarea noii inițiative, Primăria Chișinău a semnat astăzi un contract de colaborare cu I. P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică", privind elaborarea aplicațiilor, prestarea serviciilor și oferirea suportului tehnic și logistic.

În cadrul evenimentului, primarul general, Ion Ceban, a menționat că municipalitatea și-a propus ca obiectiv prestarea serviciilor calitative pentru cetățeni, acest lucru fiind posibil doar prin modernizarea tuturor proceselor la nivel instituțional. „Ne propunem ca Primăria Chișinău să devină tot mai transparentă, iar calificativul de „cea mai coruptă instituție" să nu mai fie asociat cu această entitate", a menționat edilul capitalei.

Potrivit lui Ion Ceban, la prima etapă de implementare a proiectului privind managementul documentelor, este posibil ca unii funcționari, pe intern, să trateze cu reticență noile procese, această situație fiind sesizată în procesul de gestionare a platformelor implementate deja, prin intermediul cărora s-a urmărit îmbunătățirea calității serviciilor prestate, pentru a aduce o plusvaloare proceselor de lucru.

La rândul său, Serghei Popovici, director al I. P. „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică" (STISC) a salutat intenția municipalității de a implementa servicii digitalizate pentru gestionarea proceselor interne. „Suntem plăcut surprinși că Primăria Chișinău își dorește mai multă transparență în prestarea serviciilor pentru cetățeni, iar digitalizarea celor 3 sisteme de lucru va oferi o memorie instituțională, proces ce va exclude dificultățile interne de administrare", a menționat directorul STISC.    

 

17.06.2020

© 2024. Pagina oficială a Municipiului Chișinău. Toate drepturile rezervate. Dezvoltat de Brand.md