Primăria municipiului Chișinău informează că Direcția generală economie, comerț și turism a inițiat elaborarea proiectelor de decizie pentru modificarea unor acte normative cu scopul perfecționării cadrului de reglementare local pe domeniul gestionării patromoniului municipal.
Astfel, proiectele de acte normative locale care ulterior vor fi supuse dezbaterilor în cadrul Consiliului Municipal Chișinău se referă la:
- Regulamentul privind licitațiile pentru obținerea dreptului de locațiune a încăperilor cu altă destinație decât cea locativă, proprietatea autorității publice locale a municipiului Chișinău;
- Regulamentul cu privire la inventarierea clădirilor, construcțiilor și încăperilor izolate, proprietate publică a municipiului Chișinău;
- Regulamentul gestionării clădirilor, construcțiilor și încăperilor cu altă destinație, decât cea locativă - proprietate municipală.
Inițiativa este conformă art. 20 alin.(1) lit. a) din Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative și art. 9 din Legea 239/2008 privind transparența în procesul decizional.
În context, Primăria municipiului Chișinău solicită părților interesate să prezinte propuneri și recomandări de modificare a normelor în vigoare. Acestea pot fi expediate până în data de 3 septembrie, la adresa dgect@cmc.md, la numărul de telefon 022 226338 sau pe adresa: MD - 2012, mun. Chișinău, str. Columna, 106.
Elaborarea proiectelor derivă din intenția APL Chișinău de a perfecționa cadrul local de reglementare, fortificarea procedurilor de control intern privind gestionarea, evidența și monitorizarea modului de valorificare a patrimoniului municipal.
De asemenea, va fi îmbunătățit procesul de desfășurare a licitațiilor pentru obținerea dreptului de locațiune a încăperilor cu altă destinație decât cea locativă, cu sporirea veniturilor la bugetul municipal.