Potrivit art. 16 din Legea nr. 229 din 23 septembrie 2010 privind controlul financiar public intern, managerii entităţilor publice care gestionează mijloace ale bugetului public naţional, urmează să emită şi să publice pe paginile lor web, până la data de 01 martie, declaraţia privind buna guvernare.
În acest context, Direcţia audit intern din cadrul Primăriei municipiului Chişinău, cu suportul angajaţilor Direcţiei de armonizare a controlului financiar public intern din cadrul Ministerului Finanţelor, a organizat un atelier de lucru cu tema „ Autoevaluarea şi raportarea sistemului de management financiar şi control. Emiterea declaraţiei privind buna guvernare".
La atelier au participat circa 40 de funcţionari (cu funcţii de conducere şi de execuţie) din cadrul subdiviziunilor Consiliului municipal Chişinău şi ale Primăriei municipiului Chişinău.
Declaraţia va fi emisă în baza rezultatelor autoevaluării şi raportării sistemului de management financiar şi control, exerciţiu care va fi efectuat în premieră, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind evaluarea, raportarea sistemului de management financiar şi control şi emiterea declaraţiei privind buna guvernare, aprobat prin ordinul Ministrului Finanţelor nr. 49 din 26.04.2012.
Prin evaluarea şi raportarea sistemului de management financiar şi control se urmăreşte creşterea gradului de responsabilitate a managerilor din sectorul public.
Viceprimarul municipiului Chişinău, Nistor Grozavu, care a deschis atelierul de lucru, a îndemnat participanţii la responsabilitate, transparenţă şi corectitudine, subliniind că de corectitudinea elaborării Declaraţiei de bună guvernare va depinde pe viitor şi imaginea administraţiei publice locale a municipiului Chişinău. Astfel, în acest proces, Primăria Chişinău trebuie să fie un exemplu pentru autorităţile publice locale din întreaga republică.