Primăria municipiului Chișinău informează că podul din str. Mihai Viteazul, destinat circulației rutiere și de pietoni se află într-o stare tehnică nesatisfăcătoare și necesită intervenții urgente, cu lucrări de reparație. Principalele tipuri de lucrări necesare se referă la: reabilitarea căii podului și a trotuarelor, montarea parapetului de siguranță, intervenții la suprastructură, aparatele de reazem, infrastructură, racordarea podului cu rampele de acces, amenajarea spațiului de sub pod, inclusiv prin asigurarea iluminării zonei pe timp întunecos.
Aceste concluzii se conține în documentul de expertizare tehnică a obiectivului, efectuată în octombrie-decembrie 2018, la solicitarea Direcției generale transport public și căi de comunicație.
Potrivit expertizei, durata de exploatare a podului depășește 44 de ani, pe parcursul cărora, sub acțiunea factorilor climaterici și dinamici, elementele constructive au căpătat defecte și deteriorări, încât caracteristicile lor funcționale nu mai corespund cerințelor siguranței circulației rutiere și de pietoni în construcții funcționale.
Concluziile și recomandările experților arată că starea tehnică generală a podului este nesatisfăcătoare; elementele constructive ale căruia sunt într-o stare avansată de degradare, cu tendință de evoluție și afectare a capacității portante. De asemenea, aspectul exterior al obiectivului nu corespunde unei lucrări de artă amplasată în oraș.
Realizarea soluțiilor recomandate vor permite restabilirea proprietăților de serviciu și de funcționalitate a podului expertizat, în conformitate cu cerințele normativelor în construcții în vigoare, prin asigurarea capacității portante la sarcinile mobile, asigurarea circulației transportului în regim de siguranță și confort, la vitezele recomandate în condițiile urbei; asigurarea durabilității pe durata normală de exploatare a podului, cu înviorarea aspectului estetic, armonizat cu peisajul înconjurător.
Podul din str. Mihai Viteazul a fost dat în exploatare în anul 1974 și este destinat circulației rutiere (pe 6 benzi) și de pietoni. Acesta are 311 metri lungime, 26 metri lățime, iar înălțimea acestuia variază între 5 și 14 metri.
Scopul expertizei tehnice a podului constă în evaluarea stării tehnice, cu întocmirea concluziilor și recomandărilor corespunzătoare, pentru elaborarea proiectului de reparație, conform prevederilor normativelor în construcții.