Funcționalitatea platformei online de sesizare a problemelor urgente din oraș „eu.chisinau.md"

https://new.chisinau.md/ro/functionalitatea-platformei-online-de-sesizare-a-problemelor-urgente-din-oras-20292_244140.html

Primăria municipiului Chișinău informează cetățenii orașului că platforma de sesizări electronice „eu.chisinau.md" este funcțională și oferă posibilitatea de a depune online problemele adresate către autoritățile administrației publice locale. Mai mult, această posibilitate este și mai utilă acum, în perioada pandemică, deoarece oameni nu trebuie să se deplaseze personal la preturi sau la Primărie pentru a cere soluționarea chestiunilor de urgență în raport cu administrația publică locală.

Un raport despre funcționalitatea platformei de sesizări electronice a fost prezentat luni, în cadrul ședinței operative a servicii lor municipale, de către sectretarul Consiliului municipal, Adrian talmaci.

E de menționat că până pe 15 iunie a.c., pe platforma „eu.chisinau.md" au fost depuse cca 1800 de cereri în formă electronică, iar 1184 au fost soluționate.

Problemele soluționate deja se referă la salubrizarea parcurilor și a zonelor verzi, a malurilor unui lac, iluminarea străzilor, a intrărilor în parcuri și curți de blocuri, repunerea în funcție a semafoarelor la trecerile de pietoni, aplicarea marcajului rutier, evacuarea construcțiilor de beton de pe străzi și căile pietonale care prezentau pericol pentru trecători, evacuarea deșeurilor menajere etc.  

În context, primarul general, Ion Ceban, a îndemnat chișinăuienii să depună solicitările lor online, prin intermediul platformei „eu.chisinau.md", remarcând totodată că municipalitatea este la curent cu problemele orașului și că autoritățile fac tot posibilul pentru a ajunge la fiecare solicitare depusă de cetățeni și a o rezolva. „Știm că mai sunt unele probleme tehnice, dar echipa de dezvoltare le remediază. De asemenea este în faza finală de elaborare și versiunea mobilă a platformei", a precizat edilul.  

Din totalul de solicitări depuse, 506 se află în lucru, fiind în gestiunea preturilor de sector; 232 au fost respinse, 14 cereri sunt amânate, iar 62 de sesizări au statut de nou intrate, fiind raportate pe parcursul weekend-ului. Cele mai multe probleme sesizate prin intermediul paginii web „eu.chisinau.md", au fost înregistrate în sectorul Botanica, cca 530 de cereri.  

În prezent platforma este activă și funcționează în baza a 9 module: „Comerț neautorizat"; „Construcții neautorizate/locuințe";  „Drumuri, gropi și semne rutiere"; „Energie electrică/termică/gaz"; „Iluminare și semafoare"; „Maidanezi"; „Parcuri, scuaruri și spații verzi"; „Salubrizare"; „Salubrizare/Întreținere cimitire". 

 

 

16.06.2020

© 2024. Pagina oficială a Municipiului Chișinău. Toate drepturile rezervate. Dezvoltat de Brand.md