Viceprimarul capitalei, Victor Chironda, a întreprins astăzi o vizită de lucru la Î.M. ,,Parcul Urban de Autobuze" (PUA) din capitală, în cadrul căreia a inspectat atelierul de reparație a autobuzelor.
Edilul a fost informat de către administrația PUA despre starea tehnică a parcului, precum şi condiţiile de muncă a personalului din cadrul întreprinderii.
Potrivit lui Victor Chironda situația parcului de autobuze este una deplorabilă, astfel sunt necesare investiţii urgente pentru ca Î.M ,,Parcul Urban de Autobuze" să atingă cel puțin nivelul de dezvoltare comparabil cu a Regiei Transport Electric Chișinău.
„Este regretabil că o întreprindere municipală, care prestează un serviciu importat pentru cetăţeni, a fost adusă într-o stare precară. Ne propunem să achiziționăm autobuze şi să le asamblăm la Chişinău. E soluția cea mai bună și cea mai ieftină. Vrem rapid și cu mai puține cheltuieli să rezolvăm problema asigurării cu transport", a menţionat Victor Chironda.
Viceprimarul municipiului a reiterat faptul că municipalitatea trebuie să majoreze numărului de autobuze și în contextul în care activitatea microbuzelor de linie are un caracter nesigur.
,,Este bine că investim în transportul electric, în troleibuze, dar nu trebuie să supraestimăm capacitatea acestui transport. Nu există nici un oraș în lume în care să existe doar transport public electric. Autobuzele diesel, sunt unități de transport la care încă nu putem renunța", a declarat Victor Chironda.
În context, directorul interimar al PUA, Ghenadie Zadeseneț, a menţionat că procesul de asamblare a unui autobuz este simplu şi mai rapid decât a unui troleibuz. Astfel, pentru asamblarea a 5-6 autobuze la Chişinău, ar fi nevoie de o lună, iar pentru asamblarea a 5 troleibuze cu propulsie autonomă ar fi necesară o perioadă de 3 luni. ,,Noi nu putem aştepta. Necesitatea autobuzelor este una stringentă", a spus managerul întreprinderii.
La rândul său, directorul adjunct al parcului urban de autobuze, Vitalie Copaci, a informat că din cele 143 de unități de transport pe care le deţine întreprinderea, 100 au termenul depășit şi prezintă pericol pentru siguranţa pasagerilor. Totodată, doar 31 de autobuze dispun de aparat de aer condiționat.
,,Cel mai vechi autobuz din cadrul întreprinderii are trei termene depășite de exploatare. Acesta a fost exploatat peste 22 de ani și are 2 milioane de km parcurși. Zilnic în oraş sunt la linie 91 de autobuze, dintre care circa 30 de unităţi de transport sunt întoarse pentru reparaţie. De multe ori oamenii rămân în drum, pentru că noi nu avem în rezervă autobuze în stare tehnică bună pentru a le înlocui pe cele care se defectează", a conchis Vitalie Copaci.
E de menționat că marți, 10.03.2020, pe ordinea de zi a Consiliului Municipal Chișinău, este inclus proiectul de decizie cu privire la procurarea şi asamblarea la Chişinău a 100 de autobuze din Belarus.