Primarul General, Ion Ceban, a participat astăzi la prezentarea publică a proiectului Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău.
Edilul capitalei a spus că el însuși practică diferite genuri de sport, inclusiv mersul pe bicicletă sau pe trotinetă, în pofida programului încărcat de muncă. Astfel că va susține crearea condițiilor de deplasare prin oraș cu transportul alternativ. „Haideți să utilizăm tot mai mult acest gen de transport, chiar și acum, în perioada pandemică, astfel ca să contribuim împreună la valorificarea oportunităților pentru a asigura un minim de confort la capitolul dat. „Mă bucur că avem deja formulată o viziune. Poate că strategia este bună. În continuare trebuie să acționăm pas cu pas ca să facem din planuri o realitate", a mai declarat Ion Ceban.
Proiectul Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău are drept scop dezvoltarea durabilă a municipiului, prin îmbunătățirea mobilității urbane, a situației ecologice și a sănătății populației prin integrarea bicicletei și a altor tipuri de transport alternativ în sistemul general al infrastructurii de transport urban, ca mod de transport cu drepturi depline.
Creșterea numărului de cetățeni care preferă deplasarea prin oraș cu transportul alternativ a condus la necesitatea de a crea în scurt timp o infrastructură bine dezvoltată și confortabilă.
Procesul de pregătire a proiectului a fost public și au fost implicați, cetățeni activi, bicicliști și viitori utilizatori ai infrastructurii de profil.
Principalele rezultate așteptate după implementare Strategiei de dezvoltare a infrastructurii pentru transport alternativ în orașul Chișinău, până în 2026 sunt:
1. Crearea unei rețele de trasee pentru transport alternativ, cu o lungime totală de 200 km, care va lega toate sectoarele orașului Chișinău;
2. Schimbarea atitudinii locuitorilor față de transportul alternativ;
3. Creșterea ponderii transportului alternativ în raport cu ponderea totală de mișcări zilnice a tuturor tipurilor de transport până la 1%;
4. Creșterea numărului de parcări cu pentru biciclete lângă instituții publice, instituții de învățământ, și centre de agrement.
Proiectul strategiei a fost elaborat de către asociația obștească ECOPRO în parteneriat UNDP Moldova, Green City Lab și Automobil Club din Moldova.