Primăria municipiului Chișinău informează că recepționarea cererilor pentru obținerea actelor permisive în construcție (certificate de urbanism pentru proiectare, certificate de urbanism informative, autorizații de construire/desființare, precum și autorizații de schimbare a destinației) în prezent se desfășoară atât în regim online, prin intermediul platformei SIA GEAP (Sistemul informațional automatizat de gestionare şi eliberare a actelor permisive), precum și pe suport de hârtie, prin intermediul Centrului de Informare și Documentare a Cetățenilor din incinta Primăriei.
Autoritatea reponsabilă de prestarea serviciilor menționate, la nivel de APL Chișinău, este Direcția generală arhitectură, urbanism și relații funciare.
Funcționarii Centrului de Informare și Documentare asigură înregistrarea cererilor în registrul corespunzător și eliberarea necondiționată a certificatului constatator, conform prevederilor art. 24, alin. 3 din legea nr. 163/2010, inclusiv cele recepționate prin intermediul Sistemului informațional automatizat de gestionare și eleberare a actelor permisive.
Solicitanții vor fi informați despre procedura de depunere și examinare a cererilor pentru obținerea actelor permisive în construcție și li se va oferi, în mod gratuit, modelul tipizat de cerere. Angajații Centrului de Informare și Documentare a Cetățenilor vor prezenta zilnic cererile înregistrate Direcției generale arhitectură, urbanim și relații funciare, asigurând introdicerea datelor respective de intrare a documentelor în Sistemul informațional automatizatde gestionare și eliberare a actelor permisive.
Examinarea cererilor și eliberarea actelor permisive în construcție, în termenele și conform procedurilor stabilite de Legea nr. 163/2010 cu modificările operate recent, va fi asigurată de Direcția generală arhitectură, urbanism și relații funciare.
Autoritatea de profil va ține registre separate ale cerificatelor de urbanism, autorizațiilor de construire și desființare, conform legislației, cu plasarea acestora pe pagina oficială a Primăriei municipiului Chișinău (cu asigurarea confidențialității informațiilor cu caracter personal ale persoanelor fizice solicitante).
În caz de stabilire a necesității completării dosarului cu acte lipsă sau alte documente relevante, solicitările respective vor fi semnate de către șeful Direcției generală arhitectură, cu informarea în scris a solicitantului, inclusiv prin intermediul Sistemului informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive.
Angajații Direcției generale de profil vor asigura introducerea în sistemul informațional automatizat, inclusiv informația privind suspendarea examinării cererilor, în cazul în care nu au fost anexate toate documentele prevăzute de lege, refuzul sau actul permisiv emis.