Scopul proiectului este îmbunătățirea modului de acordare a ajutorului financiar persoanelor nevoiașe din municipiul Chișinău la efectuarea plăților pentru serviciile comunale și resursele energetice.
Necesitatea elaborării şi adoptării proiectului de decizie, în regulamentul precedent se întrevăd următoarele probleme și deficiențe în procesul de acordare a ajutorului financiar la compensarea cheltuielilor de achitare a serviciilor comunale:
1. Procesul gestionării acordării de ajutoare financiare la compensarea cheltuielilor pentru servicii comunale necesită a fi digitalizat prin utilizarea unei baze de date centralizate și interacțiunea și schimb de date cu bazele de date a altor instituții statale. Baza de date se va utiliza pentru analiza datelor statistice, dar și modelarea (prognoza) cheltuielilor financiare necesare pentru acordarea ajutorului financiar pentru noul sezon rece. Reprezintă un proces ineficient și metoda de verificare a documentelor de confirmare a dreptului de a beneficia de compensații: cerințe de date ce pot fi confirmate de la alte autorități fără ca cetățeanul să se adrese pentru certificate pe suport de hârtie, date ce presupun numai răspunderea personală a solicitantului de compensații. Informațiile despre veniturile din pensii, diferite ajutoare sociale pot fi recepționate și confirmate în format electronic de la CNAS la interpelarea din partea comisiilor de recepționare a cererilor, fie on-line sau prin alte metode.
2. În prezent, conform Regulamentului privind compensarea cheltuielilor pentru persoanele defavorizate din municipiul Chișinău la efectuarea plăților pentru serviciile comunale și pentru energia termică pentru toate persoanele cu venitul global mediu lunar în sumă de nu mai mare de 3000 lei per persoană. Ca rezultat se formează o situație de inechitate socială, adică persoanele cu venitul global mediu lunar per persoană mic (1000 lei sau mai puțin), li se acordă ajutor financiar ca și persoanele cu venitul global mediu lunar de 3000 lei. Din altă parte, persoanele cu venitul global mediu lunar în sume semnificativ puțin mai mare de 3000 lei nu primesc ajutor financiar.
Rezultatele scontate ca urmare a implementării deciziei supuse consultării publice sunt: asigurarea unui mod echitabil de acordare a ajutorului financiar persoanelor nevoiașe din municipiul Chișinău la efectuarea plăților pentru serviciile comunale și resursele energetice.
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate până pe data de 25.09.2020, pe adresa de mail al fracțiunii PAS: fractiuneapas.cmc@gmail.com, tel. de contact: 022-201-713 sau pe adresa: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 83, bir.21, MD-2012. Persoana de contact: Bindiu Ion, consilier municipal, tel.: 069117033.
Fișiere anexate:
- Decizie cu privire la aprobarea Regulamentului privind acordarea ajutorului financiar persoanelor nevoiașe din municipiul Chișinău la efectuarea plăților pentru serviciile comunale și resursele energetice
- Regulamentul privind acordarea ajutorului financiarpersoanelor nevoiașe din municipiul Chișinău la efectuarea plăților pentru serviciile comunale și resursele energetice
- Nota informativă
- Sinteza recomandărilor