Conducerea Primăriei Chișinău, împreună cu reprezentanți ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova, au plantat arbori pe aliniamentul stradal din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt
Primăria municipiului Chişinău informează că la 20 noiembrie a.c., a demarat procesul de depunere a actelor pentru acordarea compensaţiilor nominative pentru serviciile comunale şi pentru consumul de gaze naturale, lemne şi cărbune folosite pentru încălzire. Actele pot fi depuse în cadrul Întreprinderilor municipale de gestionare a fondului locativ, iar în sectorul Ciocana au fost deschise 4 puncte de colectare a cererilor, în cadrul Asociaţiilor proprietarilor de locuinţe private. Totodată, locuitorilor suburbiilor pot depune actele în cadrul primăriilor satelor (comunelor) şi oraşelor din componenţa municipiului Chişinău.
Potrivit unei dispoziţii a primarului general Dorin Chirtoacă, în cadrul preturilor de sector şi primăriilor localităţilor suburbane au fost constituie Comisiile pentru examinarea documentelor depuse în scopul acordării compensaţiilor, care vor aproba deciziile despre acordarea ajutoarelor sociale pentru beneficiarii de compensaţii.
Amintim că pentru a beneficia de compensaţii nominative pentru serviciile comunale şi pentru consumul de gaze naturale, lemne şi cărbune folosite pentru încălzire, cetăţenii urmează să depună următoarele acte:
a) paşaportul, buletinul de identitate sau adeverinţa de naştere (copie);
b) certificatul de căsătorie (copie);
c) certificatul despre componenţa familiei;
d) certificatul privind stabilirea compensaţiei la locul de trai precedent (în cazul schimbării locului de trai);
e) certificatul privind suprafaţa locuinţei (casei) şi/sau tipul de încălzire şi alte servicii de care beneficiază solicitantul, eliberat de întreprinderea municipală de gestionare a fondului locativ sau de primărie, de cooperativele pentru construcţii de locuinţe, asociaţiile de locatari ai apartamentelor privatizate, de întreprinderile ce au la balanţă fond locativ şi cămine;
f) copia facturii despre plata serviciilor comunale pe ultima lună până la depunerea cererii;
g) extrasul din contul personal sau cartea de imobil;
h) certificatul despre salariu, eliberat de la locul de muncă;
j) alte documente ce confirmă necesitatea acordării ajutorului social şi statutul de familie defavorizată social.
De asemenea, pentru pensionari, certificatele privind mărimea pensiilor va fi eliberat atât de Casa Naţională de Asistenţă Socială, cât şi de Întreprinderile municipale de gestionare a fondului locativ.
Conform deciziei Consiliului municipal Chişinău, solicitantul poartă răspundere pentru corectitudinea şi veridicitatea datelor incluse în cerere. Documentele care ţin de competenţa autorităţilor publice municipale, inclusiv a întreprinderilor municipale, se eliberează fără plată.
Direcţia Relaţii Publice,
Primăria mun. Chişinău