Lucrări de reparație și întreținere a infrastructurii rutiere, executate pe parcursul săptămânii: 18-24 noiembrie 2024
Primăria municipiului Chișinău, în colaborare cu Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern (ANTRIM) a organizat miercuri discuții publice de inițiere privind elaborarea Strategiei de dezvoltare a turismului „Chișinău - capitală turistică" 2022-2027. Evenimentul s-a desfășurat în format online, iar la consultări au participat reprezentanți ai municipalității, ai Direcției generale economie, comerț și turism, responsabili din cadrul ANTRIM, reprezentanți ai Ministerului Culturii, dezvoltatori din sectorul industriei turismului, experți internaționali de profil etc.
În discursul său, Primarul General, Ion Ceban, a menționat că municipalitatea are în prezent în lucru mai multe documente de politici publice importante pentru capitală / de dezvoltare durabilă, iar Strategia de dezvoltare a turismului este unul din documentele prioritare care urmează a fi aprobate și implementate.
Potrivit edilului, APL Chișinău este interesată în atragerea turiștilor, pentru că această sferă de activitate este considerată drept o soluție salvatoare pentru multe regiuni din republică. „Avem nevoie de relansarea turismului, pentru a promova municipiul Chișinău, dar și pentru atragerea investițiilor economice în diferite domenii. Mulțumesc ANTRIM pentru implicare și deschidere. Haideți să facem Chișinăul cât mai atractiv pentru turismul interior, pentru cei care vin să ne viziteze din afară", a mai spus edilul.
Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM a menționat că discuțiile de inițiere privind elaborarea Strategiei de dezvoltare a turismului se axează pe provocările care există în sectorul respectiv, obiectivele care vor fi punctate în viitorul document de politici, pentru ca pe viitor să fie rezultate palpabile privind dezvoltarea Chișinăului ca destinație turistică în anii care urmează. Totodată, aceste destinații turistice trebuie să fie organizate cu dezvoltare durabilă.
Expertul internațional Audrey Scott a menționat că având o strategie a turismului, Chișinăul poate deveni o destinație turistică mai cunoscută și va putea fi valorificat potențialul turistic pe care îl avem în prezent. De asemenea, va putea fi identificat profilul turistului care poate să ne viziteze orașului. În acest scop, Strategia va permite axarea mai mult pe dezvoltarea produsului, a identității vizuale, a brandului Chișinăului ca oraș prietenos turiștilor. Totodată, un accent important va fi pus pe promovare.
În context, șeful Direcției generale economie, comerț și turism, Roman Vitiuc, a precizat că ideea lansării discuțiilor pentru elaborarea Strategiei de profil este pentru a colecta propunerile de la cei implicați în acest proces pentru a obține un document de politici bine punctat pe fiecare domeniu. „Acest document reprezintă o bază pentru activitatea economică a actorilor din sfera turismului, precum și cele conexe turismului", a specificat Roman Vitiuc.
Obiectivul general al Strategiei de dezvoltare a turismului „Chișinău - capitală turistică" 2022-2027 este dezvoltarea municipiului Chișinău ca o destinație turistică competitivă și durabilă, care va aduce beneficii economice, de mediu și sociale comunității locale și generațiilor viitoare.
Principalele obiective ale Proiectului Strategiei sunt:
- consolidarea și dezvoltarea produsului turistic al municipiului;
- poziționarea și promovarea destinației, cu impact care ar crește vizibilitatea destinației pe piețele-țintă;
- crearea unui climat favorabil investitorilor și mediului de afaceri pentru a permite dezvoltarea durabilă a afacerilor, investițiilor și creșterii economice.
Reieșind din aceste obiective va fi elaborat Planul de acțiuni pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a turismului (cu indicatori de măsurare).