Conducerea Primăriei Chișinău, împreună cu reprezentanți ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova, au plantat arbori pe aliniamentul stradal din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt
Primăria municipiului Chișinău îndeamnă participanții din comunitatea educațională să evite formele de presiuni care se pot manifesta în instituțiile de învățământ, odată cu începerea noului an școlar 2020-2021, în perioada pandemică de COVID-19.
Astfel, după prima săptămână de studii, municipalitatea a fost notificată în legătură cu mai multe dificultăți cu care s-au confruntat atât directorii instituțiilor de învățământ, cât și managerii grădinițelor din capitală. De asemenea, municipalitatea a recepționat mai multe mesaje contradictorii din partea părinților.
În context, viceprimarul de ramură al municipiului Chișinău, Angela Cutasevici, anunță că autoritățile de profil vor acorda suportul necesar profesorilor, educatorilor, personalului auxiliar, managerilor instituțiilor, părinților și nu în ultimul rând copiilor.
„Este important ca în această perioadă complicată, plină de încercări, multă asumare și responsabilizare, fiecare participant la procesul educațional să conștientizeze necesitatea respectării regulilor de protecție, dar și să dea dovadă de respect reciproc și multă răbdare. Să ne străduim să evităm crizele de presiune, discriminare sau judecare față de colegii noștri, pedagogi”, a declarat Angela Cutasevici.
Totodată, viceprimarul capitalei susține că, la fel ca și alte țări, în această pandemie, APL Chișinău a trebuit să acționeze rapid și corect față de fiecare cetățean, astfel încât aceștia să se simtă în siguranță și tratați în mod echitabil. În această perioadă complicată, sprijinul reciproc este cel mai important lucru prin care o societate reușește să facă față provocărilor și să depășească situațiile de criză.
„Am fost impuși de împrejurări să acționăm ad-hoc și să luăm decizii comune. Managerii au selectat, de comun acord, din modelele educaționale care au fost propuse pentru implementare de către autoritățile publice centrale. Acum, școala este alta și nimeni nu știe cum vor evolua lucrurile. Dar, părinții, prin buna comunicare cu copilul și profesorul, pot ajuta sistemul. Avem nevoie de ajutorul și înțelegerea tuturor. Urmărim același obiectiv – educarea și sănătatea copilului”, a conchis Angela Cutasevici.
Autoritățile locale reiterează că măsurile de protecție care sunt respectate de către profesorii/ educatorii și personalul auxiliar din școli și grădinițe, nu sunt unele din cele mai simple, iar presiunile asupra acestora care vin din societate, fac ca procesele de lucru să fie pe alocuri incomode și stresante.