Ședința Consiliului Municipal Chișinău din 20 decembrie 2024 (continuare din 19.12.2024)
În cursul vizitei, primarul general Dorin Chirtoacă s-a documentat cu activitatea întreprinderii. În acest scop, edilul-şef al Chişinăului s-a deplasat la Staţia de apă „Nistru" din oraşul Vadul lui Vodă şi la Staţia de epurare biologică a apelor reziduale, unde a luat cunoştinţă cu modul în care municipiul este aprovizionat cu apă, despre calitatea serviciilor prestate populaţiei, de doleanţele angajaţilor şi ale cetăţenilor, de procesul verificării contoarelor individuale din apartamente. De asemenea, primarul a fost informat despre problemele existente în cadrul întreprinderii şi situaţia economico-financiară a societăţii, precum şi argumentele despre necesitatea revizuirii tarifului pentru consumul la apă şi canalizare.
După cum a afirmat directorul general al SA "Apă-Canal Chişinău", Constantin Becciev, din cauza că fosta componenţă a Consiliului municipal a amânat în nenumărate rânduri să discute situaţia din cadrul societăţii, întreprinderea continuă să genereze datorii enorme. La moment, aceste datorii sunt acoperite din bugetul municipal, ceea ce este o povară pentru administraţia publică locală. Totuşi, Constantin Becciev la asigurat pe primarul general că Chişinăul este în afara oricărui pericol în ceea ce priveşte aprovizionarea cu apă. Directorul SA „Apă Canal" s-a referit şi la situaţia de la Staţia de epurare biologică a apelor reziduale din Chişinău, subliniind că în luna mai a fost anunţată licitaţia internaţională pentru selectarea executorului proiectului de construcţie a Staţiei.
În context, primarul general Dorin Chirtoacă a menţionat că doar în urma unei analize profunde a situaţiei se va putea lua o decizie în privinţa revizuirii tarifului la apă şi canalizare. Edilul capitalei a subliniat că după ce se va documenta despre situaţia în întreaga infrastructură a municipiului, va iniţia discuţii pe marginea acestui subiect în cadrul Consiliului municipal Chişinău. Totuşi, cel mai important lucru, în opinia primarului, rămâne a fi calitatea serviciilor publice, iar cerinţele consumatorilor sunt priorităţile autorităţilor publice municipale.
Direcţia Relaţii Publice a 05.07.2007
Primăriei mun. Chişinău