Primarul General, Ion Ceban, a avut o întrevedere cu Viceguvernatorul executiv al Provinciei Gansu și cu ambasadorul Republicii Chineze la Chișinău
Primăria municipiului Chișinău a luat act de rezultatele evaluării conformității rampei de acces a pasajului subteran de la Viaduct, realizat de Centrul pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități și vine cu următoarele precizări: pasajele subterane din Chișinău au fost proiectate și construite în perioada sovietică, având la bază principiului priorității transportului motorizat.
În cazul amenajării unor pante de 8 grade, conform normelor, panta va începe în subterană și se va termine la 30 de metri de trecere, ceea ce presupune intervenție în trotuare și pereți de sprijin. Astfel de lucrări contravin normelor de securitate.
Instalarea unor ascensoare pe ambele părți ale străzii ar costa municipalitatea între 30 – 100 de mii de euro pentru un singur lift, fără întreținerea acestora. De menționat că în acest an, resurse financiare în bugetul municipal pentru renovarea pasajelor subterane din capitală, nu au fost prevăzute.
Astfel, în procesul de renovare a trecerilor subterane s-a ținut cont de următoarele aspecte:
- crearea unor condiții decente în aceste treceri (curățenie, iluminare, scurgere pluvială).
- crearea unor condiții de accesibilitate în condițiile specificului tehnic al acestor construcții.
Viceprimarul de ramură, Victor Chironda, a precizat că pe termen lung, Primăria municipiului Chișinău planifică închiderea pasajelor subterane sau dublarea acestora cu treceri pietonale.
„O trecere subterană cu trepte stabile, curată, iluminată și cu o pantă (abruptă) cu balustradă, e mai bine decât o trecere pietonală murdară, întunecată, cu trepte degradate, fără pantă, fără balustradă și plină cu gherete”, a declarat Victor Chironda.
Lucrările de reabilitare a pasajelor subterane, unde nu s-a intervenit niciodată, sunt executate cu suportul unor agenți economici.