Conducerea Primăriei Chișinău, împreună cu reprezentanți ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova, au plantat arbori pe aliniamentul stradal din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt
Primăria municipiului Chișinău informează că după 13 ani de așteptare, Parcul Urban de Autobuze va fi dotat cu 31 de autobuze noi.
Vineri, 8 februarie a.c., Grupul de lucru a deschis ofertele depuse în urma licitației (anunțate pentru 2 ianuarie 2019) și a desemnat câștigătorul concursului, „Unipay Danișmanlik Yazilim Teknolojileri" LTD, dealer-ul oficial în Republica Moldova al uzinei turcești de producere a autobuzelor „ISUZU". Anunțul în acest sens a fost făcut luni, de către Primarul general interimar, în cadrul ședinței operative a Primăriei.
Ruslan Codreanu a declarat că pentru administrația publică locală Chișinău a fost o prioritate achiziționarea de autobuze noi, astfel că s-a insistat către Consiliul Municipal, de a prevedea în buget suma de 80 de milioane de lei pentru procurarea de autobuze. „Zilnic, 400 mii de oameni circulă cu transportul public, iar acești călători merită să se deplaseze în confort și siguranță și nu în autobuze vechi de 17 ani", a subliniat edilul-șef.
La evaluarea ofertelor, s-a ținut cont de parametrii tehnici și prețul unităților de transport.
Noile autobuze sunt de model „ISUZU Cityport", standard Euro 6. Acestea au 12 metri lungime și 3 uși, podea joasă, rampe de acces și spațiu pentru fotoliu rulant, fiind accesibile persoanelor cu necesități speciale, vârstnicilor și părinților cu copii în căruțuri. De asemenea, unitățile dispun de instalații cu aer condiționat, echipament de informare audio și video, 4 geamuri de aerisire etc.
Același model de autobuze au fost achiziționat anul trecut de primăriile orașelor Constanța, Iași și Sibiu din România.
Amintim că ultimele unități pentru necesitățile PUA, de model „MAN" au fost achiziționate în anul 2006. În prezent, Întreprinderea dispune de 95 de autobuze, care sunt distribuite pe 22 de rute. Majoritatea dintre acestea au termenul de utilizare depășit, astfel că circa 35 de unități se defectează zilnic. Pentru reparația și întreținerea materialului rulant, anual se cheltuiesc circa 15 milioane de lei.