Direcţia generală asistenţă socială şi sănătate, iniţiază începând cu data de 15.04.2020, consultarea publică a proiectului de decizie „Cu privire la operare de modificări în statul de personal al Serviciului social „Asistenţă personală"".
Scopul proiectului este: dezvoltarea Serviciului „Asistenţă personală" instituit în cadrul Direcţiei generale asistenţă socială şi sănătate.
Necesitatea elaborării şi adoptării proiectului de decizie este: este condiționată de necesitatea suplinirii numărului unităţilor de personal al Serviciului social „Asistenţă Personală", care derivă din numărul mare de cereri depuse de către persoanele cu dizabilităţi severe şi capacitatea limitată de soluţionare ale acestora.
Prevederile de bază ale proiectului sunt: extinderea Serviciului social „Asistenţă Personală" şi majorarea statului de personal cu 420 unităţi şi 14 şefi ai Serviciului, în vederea asigurării accesului unui număr mai mare de persoane la serviciile de asistenţă personală.
Beneficiarii proiectului de decizie sunt: persoane adulte cu dizabilităţi severe care necesită îngrijire permanentă din partea altei persoane.
Rezultatele scontate ca urmare a implementării deciziei supuse consultării publice sunt: creşterea gradului de accesibilitate a Serviciului, soluţionarea cazurilor aflate în aşteptare, sporirea gradului de protecţie a persoanelor cu dizabilităţi severe, a nivelului de incluziune socială, precum şi îmbunătăţirea nivelului de trai şi a bunăstării membrilor familiilor acestora.
Impactul estimat al proiectului de decizie: în calitate de asistent personal poate fi angajată o rudă apropiată a beneficiarului; munca asistentului personal este retribuită, astfel, rudele angajate în calitate de asistent personal vor fi remunerate pentru munca prestată și vor putea acumula stagiul de cotizare pentru stabilirea pensiei pentru limită de vârstă; serviciul previne instituționalizarea persoanelor cu dizabilități; serviciul sprijină beneficiarii să mențină și să dezvolte relații sociale în familie și comunitate etc.
Proiectul de decizie este elaborat în conformitate cu legislaţia în vigoare:
Hotărârea de Guvern nr. 314 din 23.05.2012 „pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea Serviciului social „Asistenţă Personală" şi a Standardelor minime de calitate", Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Serviciului social "Asistenţă Personală", aprobat prin decizia Consiliului municipal Chişinău nr. 5/14 din 22.09.2016, Hotărârea de Guvern nr. 100 din 22.12.2017 „Cu privire la actele normative".
Recomandările pe marginea proiectului de decizie supus consultării publice pot fi expediate până pe data de 18.05.2020, pe adresa dnei Marina Buga: marina.buga.dgas@cmc.md, la numărul de telefon: (022) 27-52-09 sau pe adresa: str. Bucureşti nr. 35, secţia monitorizare, evaluare şi planificare strategică din cadrul DGASS.
Proiectul deciziei menţionat şi nota informativă sunt disponibile pe pagina web oficială a Primăriei municipiului Chișinău www.chisinau.md şi la sediul Direcţiei asistenţă socială şi sănătate, situat pe str. Bucureşti nr. 35.
Anexă:
1. Nota informativă a Direcţiei și proiectul de decizie;
2. Anunț consultare;