Pagina oficială a Municipiului Chișinău

Aprobarea Strategiei de dezvoltare a turismului pentru perioada 2022-2026 „Chișinău – capitală turistică”

   1416

Consiliul Municipal Chișinău a aprobat marți în ședință decizia cu privire la aprobarea „Strategiei de dezvoltare a turismului pentru perioada: 2022-2026 „Chișinău - capitală turistică". Documentul are ca scop identificarea potențialului turistic, istoric, uman, social și economic, precum și a oportunităților de dezvoltare turistică a municipiului Chișinău pentru perioada anilor: 2022-2026.

Raportorul asupra proiectului de decizie, Roman Vitiuc, șeful Direcției generale economie, comerț și turism a menționat că Strategia de dezvoltare a turismului a fost elaborată cu scopul de a impulsiona procesul de dezvoltare durabilă, precum și pentru a stabili punctele forte și repere clare pentru îmbunătățirea imaginii  turistice a orașului; crearea identității inedite și diversificarea ofertei turistice.

Documentul aprobat este unul de perioadă medie și se presupune a fi unul de temelie pentru dezvoltarea în continuare a sectorului turismului în municipiul Chișinău.

Prezenta Strategie reprezintă domeniile principale de planificare a sectorului turistic din municipiu în perioada enunțată, în vederea consolidării imaginii municipiului Chișinău în calitate de capitală turistică a Republicii Moldova.

Documentul este adresat reprezentanților administrației publice, atât locale cât și centrale, antreprenorilor din domeniul turismului, serviciilor hoteliere, alimentației publice, ONG-urilor de profil, precum și reprezentanților comunităților universitare și științifice din domeniu.

Strategia a urmărit analiza situației existente și identificarea tendințelor, provocărilor, elaborarea viziunii, obiectivelor strategice și a Planului de acțiuni pentru perioada anilor: 2022-2026, care este parte componentă a documentului de politici. Turismul este o direcție importantă în economia municipiului ce creează locuri de muncă și gestionează în mod durabil dezvoltarea te întregul teritoriu al său, în același timp sporind cultura calității și oferă oaspeților săi siguranță, atracție și experiențe autentice pe tot parcursul anului.

Obiectivele strategice ale Strategiei derivă din misiunea și scopul documentului și se bazează pe 3 piloni de dezvoltare:

  • sustenabilitatea pe termen lung a intervențiilor și investițiilor, pentru a transforma economia turistică a orașului într-o atracție turistică, un loc mai bun pentru trai și un potențial mai profitabil pentru întreprinderile din domeniu;
  • protecția și dezvoltarea coerentă a capitalului municipalității în ceea ce privește natura, ecosistemele, dezvoltarea demografică și urbană în toate zonele cu potențial de dezvoltare turistică;
  • dezvoltarea diferitor parteneriate care asigură realizarea consecventă a viziunii strategice de dezvoltare.

Documentul presupune că la finele anului 2026, Chișinăul va fi o destinație turistică recunoscută la nivel european, competitivă și atractivă pentru investiții.

Cheltuielile aferente implementării prevederilor Strategiei de dezvoltare a turismului sunt indicate în Planul de acțiuni privind implementarea documentului. Acoperirea acestora va avea loc din contul bugetului municipal, sursele atrase, dar și cheltuielile suportate de părțile interesate vizate de prezenta Strategie ( operatori de turism, rețele hoteliere, organizatori de evenimente etc.).

Strategia a fost elaborată de echipa Direcției generale economie, comerț și turism din cadrul APL Chișinău, cu suportul echipei Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM), cu finanțarea Activității de susținere a Competitivității în Industria Ușoară şi cea a Turismului (USAID Moldova). APL Chișinău este responsabilă pentru conținut, care nu reflectă neapărat punctele de vedere ale USAID sau ale guvernului american. 

Proiectul de decizie a fost aprobat cu votul a 43 de consilieri, majoritatea celor prezenți în sală.