Pagina oficială a Municipiului Chișinău

Discuții publice asupra proiectului Strategiei de dezvoltare a comerțului interior al municipiului Chișinău „Comerț – 2030”

   1642

Primăria Municipiului Chișinău informează că la 29 noiembrie a.c. APL Chișinău a lansat discuțiile publice asupra proiectului de Strategie de dezvoltare a comerțului interior al municipiului Chișinău „Comerț – 2030”, prima ședința fiind desfășurată la Pretura sectorului Centru.

În cadrul reuniunii au fost prezentate și discutate principalele prevederi din proiectul documentului strategic care urmează a fi implementat de municipalitate, inclusiv cu aportul și susținerea mediului de afaceri, reprezentanții asociațiilor profesionale, societate civilă și partenerii de dezvoltare.

Strategia descrie situația actuală, viziunea, obiectivele strategice și acțiunile necesare pentru o  modernizare și dezvoltarea continuă a cadrului normativ și cel instituțional în domeniul comerțului interior în municipiul Chișinău.

Prin implementarea documentului de politici, APL Chișinău își propune să realizeze următoarele 3 obiective strategice:

  • Asigurarea unui cadrul normativ și instituțional de comerț interior eficient, transparent și previzibil. 
  • Dezvoltarea infrastructurii comerciale moderne și accesibile.
  • Creșterea consumului de produse locale și sănătoase.

Implementarea Strategiei va contribui la dezvoltarea municipiului Chișinău, ca  o capitala modernă interesată să ofere un climat de afaceri atractiv și favorabil dezvoltării comerțului interior, gestionat de administrația transparentă ce răspunde rapid și eficient nevoilor consumatorilor și mediului de afaceri, în conformitate cu standardele și practicile internaționale.

În cadrul ședinței, reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie a RM au prezentat rezultatele unui sondaj realizat în rândul  comercianților și consumatorilor care reflectă problemele și așteptările mediului de afaceri în domeniul regulilor de comerț local.

Temele abordate în sondaj au inclus: principalele bariere/probleme cu care se confruntă antreprenorii; aspecte de infrastructură de comerț; calitatea și siguranța mărfurilor și produselor în alimentația publică; utilizarea comerțului electronic; transparența etc.

Participanții la consultările publice au avut posibilitate de a dialoga cu autorii proiectului Strategiei și de a înainta propuneri care vor fi luate în considerare la definitivarea proiectului.

Discuțiile publice vor continua în cadrul preturilor de sector, conform următorului grafic:

Pretura Buiucani, data de 30.11.2023, ora: 14:00;

Pretura Botanica, data de 05.12.2023, ora: 14:00;

Pretura Ciocana, data de 07.12.2023, ora: 14:00;

Pretura Rîșcani, data de 08.12.2023, ora: 14:00.