Conducerea Primăriei Chișinău, împreună cu reprezentanți ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova, au plantat arbori pe aliniamentul stradal din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt
Primăria municipiului Chișinău anunță despre organizarea consultărilor publice asupra proiectului Strategia de dezvoltare a turismului „Chișinău - capitală turistică 2022-2026".
Documentul este elaborat în scopul identificării potențialului turistic, istoric, uman, social și economic, precum și a oportunităților de dezvoltare turistică a municipiului pentru perioada 2022-2026.
În baza scopului general au fost definitivate câteva obiective strategice, printre care: sustenabilitatea pe termen lung a intervențiilor și investițiilor, pentru transformarea eficientă a economiei turistice a orașului într-o atracție turistică importantă; protecția și dezvoltarea coerentă a capitalului municipiului în ceea ce privește natura, ecosistemele, dezvoltarea demografică și urbană în toate zonele cu potențial de dezvoltare turistică și dezvoltarea diferitor parteneriate.
Primăria cheamă toate părțile interesate să vină cu propuneri de îmbunătățire a proiectului Strategiei, care urmează a fi transmise până la data de 27 iunie 2022, ora 17:00, în format electronic, la adresa de e-mail: turism.dgect@cmc.md. Persoana responsabilă de recepţionarea recomandărilor: Irina Popa, specialist principal, Secția dezvoltare turism în cadrul Direcției, tel. de contact: (022) 21-09-30. Anunțul privind consultarea, cu toate materiale aferente este publicat pe pagina web chisinau.md, precum și pe platforma guvernamentală „Particip.gov.md”
Amintim că în februarie, a.c., au fost organizate discuții publice de inițiere pe marginea Strategiei de dezvoltare a turismului „Chișinău - capitală turistică 2022-2026". La eveniment au participat reprezentanți ai municipalității, ai Direcției generale economie, comerț și turism, responsabili din cadrul ANTRIM, reprezentanți ai Ministerului Culturii, dezvoltatori din sectorul industriei turismului, experți internaționali de profil etc.
Documentul strategic a fost elaborat de Direcția generală economie, comerț și turism, cu suportul Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM), cu implicarea subdiviziunilor structurale municipale, a experților din domeniul arhitecturii urbane, istoriei și a reprezentanților mediului de afaceri.