Conducerea Primăriei Chișinău, împreună cu reprezentanți ai ambasadelor acreditate în Republica Moldova, au plantat arbori pe aliniamentul stradal din bd. Ștefan cel Mare și Sfânt
Primăria municipiului Chișinău informează că pe parcursul anului 2020 de către serviciile municipale au fost soluționate peste 2000 de sesizări online recepționate prin intermediul platformei EU.CHISINAU.MD. Sistemul electronic a fost lansat în luna aprilie, curent și constituie sursa oficială a municipalității prin care locuitorii capitalei pot raporta despre problemele cele mai urgente.
Astfel, problemele soluționate se referă la evacuarea deșeurilor; salubrizarea parcurilor și scuarurilor din capitală; evacuarea gheretelor amplasate ilegal; soluționarea problemei ce ține de lipsa iluminatului stradal; efectuarea lucrărilor de reparații curente privind întreținerea fântânilor de vizitare a rețelelor inginerești; remedierea situațiilor de avariere în subsolul blocurilor de locuit; aplicarea marcajului rutier, etc.
Totodată, din numărul de 4500 de sesizări raportate de către cetățeni pe parcursul anului a.c., circa 500 au fost respinse pe motiv că sunt incomplete sau nu țin de competența municipalității, alte 900 sunt în proces de soluționare, iar pentru 400 de raportări a fost inițiată procedura de examinare.
De asemenea, cele mai multe probleme sesizate de cetățeni au fost în înregistrate la nivelul sectorului Botanica, iar cele mai puține raportări au fost semnalate în sectorul Buiucani.
Platforma EU.CHISINAU.md dispune și de aplicație mobilă. Aceasta poate fi descărcată gratuit de toți posesorii de dispozitive mobile, indiferent de sistemul de operare folosit (Android sau iOS).
Municipalitatea este în proces de examinare a tuturor neregulilor de funcționalitate și urmează să identifice soluțiile eficiente pentru a asigura în continuare conexiunea dintre cetățean și Administrația publică locală Chișinău.