Suspendarea parțială a traficului rutier pe bd. Decebal, prima bandă, tronson bd. Dacia – str. Constantin Brâncuși (partea impară)
Primăria municipiului Chişinău informează că de miercuri, 03 aprilie, a.c., pasagerii care vor călători cu transportul electric municipal vor putea sesiza on-line problemele apărute vizavi de prestarea serviciului pe durata călătoriei, iar administrația/angajații Î.M. „Regia Transport Electric" (RTEC) vor prelua datele în timp real, pentru soluționare promptă.
Astfel, în troleibuze, atât cele noi, cât și mai vechi, în locuri vizibile, au fost amplasate stickere cu QR coduri, care pot fi scanate de pasageri cu ajutorul telefonului mobil. După scanarea QR codului, se va face o redirecționare către un document Google docs (formular Google), unde se va completa: numărul unității de transport, ora și problema enunțată. Sesizarea va fi transmisă direct către RTEC pentru procesare. Pasagerii, dar și angajații RTEC (șoferi, taxatori) pot informa despre probleme privind respectarea graficului de către troleibuze, diverse incidente cu implicarea personalului, accidente rutiere etc. Autorul petiției se poate legitima: indicând numele, prenumele sau poate rămâne anonim.
Dorin Ciornîi, șeful Î.M. „Regia Transport Electric", a declarat că inițiativa QR code vine să creeze un dialog constructiv cu pasagerii, în scopul îmbunătățirii serviciilor prestate de către întreprindere. Potrivit sursei citate, aplicația a apărut ca urmare a unei solicitări din partea primarului general interimar, Ruslan Codreanu și în comun cu Direcția generală transport public și căi de comunicații.
Edilul-șef al capitalei a apreciat deschiderea din partea administrației RTEC pentru tehnologii care presupun mai multă comunicare și implicare operativă, pe care administrația orașului dorește s-o mențină cu chișinăuienii. „Mulțumesc pentru astfel de inițiative și-i îndemn și pe alți șefi de întreprinderi, de direcții, preturi, să vină cu idei similare, ca să demonstrăm că suntem transparenți. Lucrăm pentru oameni și nu în detrimentul lor, astfel că recepționăm orice sesizare și plângere care vinde din partea locuitorilor municipiului Chișinău", a declarat Ruslan Codreanu.
Menționăm că QR - coduri sunt instalate în 313 unități de transport ale RTEC.