Livrarea agentului termic în instituțiile educaționale municipale
Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) și Primăria Municipiului Chișinău au organizat o acțiune comună ce prevede dotarea a 58 de instituții preșcolare din Chișinău cu materiale promoționale, jucării cognitive.
Peste 13 mii de copii cu vârsta de până la șase ani, atât din Moldova cât și Ucraina, vor avea parte de un mediu favorabil de învățare și joacă.
„Suntem alături de copiii refugiați din Ucraina care și-au găsit liniștea în Chișinău și depunem toate eforturile pentru a-i integra în sistemul național de educație. Evenimentul de astăzi, organizat de către Direcția Generală Educație, Tineret și Sport a Consiliului Municipal Chișinău și UNICEF Moldova este un exemplu elocvent în acest sens”, a menționat Primarul General al Municipiului Chișinău, Ion Ceban.
Setul de materiale didactice și interactive fac parte din Programul UNICEF pentru educația timpurie a copilului și este conceput pentru a oferi o gamă largă de activități, cum ar fi desenatul, scrisul, povestitul, calculul numeric etc. – ajutând copiii să dobândească abilități de bază și să se dezvolte în timp ce se joacă. Totodată, setul respectiv contribuie la integrarea copiilor din Ucraina și realizarea coeziunii sociale dintre comunitățile gazdă și refugiați.
„Interacționând și jucându-se împreună, copiii uită de barierele lingvistice, devenind mai sociabili. Jucăriile educative contribuie la dezvoltarea imaginației, creativității și abilităților de rezolvare a problemelor – activități esențiale pentru un start reușit în viață”, menționează Raisa Boian, directoarea Grădiniței nr. 210 din Chișinău, beneficiară a donației.
Rolul educației preșcolare și a educației timpurii este esențial pentru procesul de învățare și dezvoltare. Grădinița oferă și un răgaz de la violența pe care copiii au lăsat-o în urmă, în special cei din Ucraina.
Amintim că UNICEF a achiziționat un lot de 600 de seturi educaționale pentru a facilita integrarea copiilor refugiați din Ucraina în instituțiile preșcolare din țară și în spațiile prietenoase copiilor din cadrul centrelor pentru acomodarea refugiaților.
În prezent, 856 de copii refugiați din Ucraina sunt înscriși în instituțiile de educaționale din capitală, dintre care 545 de elevi – în unitățile de învățământ primar și secundar și 311 în instituțiile de educație timpurie.
„Cercetările au arătat că nu există o perioadă mai importantă pentru dezvoltarea creierului decât primele 1000 de zile din viața unui copil”, susține reprezentanta de țară UNICEF în Moldova, Maha Damaj. „De aceea trebuie să depunem toate eforturile necesare pentru a crea un mediu sigur, în special în grădinițe, unde copiii să poată avea acces la activități de învățare timpurie și dezvoltare psiho-socială. Acest lucru devine și mai important pentru mulți copii din Ucraina care au nevoie de suport pentru a învăța cum să înțeleagă și să proceseze ceea ce au experimentat.”